Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)
(2020-01-06, 04:50 PM)trackhawk04 napisał(a): Witam!
Jaki olej do silnika?
Jaki olej do skrzyni biegów?
Jaki olej do mostów?
Jaki olej do reduktora?

Jeep Cherokee 2.8 CRD 163KM, Salon Polska.
Reduktor NV231, Sześciobiegowa skrzynia manualna NSG370.
Z góry dziękuję!
A poczytać nieco to się nie chce?
Odpowiedz
Pomijając fakt, że wypadałoby zacząć od "powitalni" Wink
Odpowiedz
(2020-01-06, 05:57 PM)Nietykalny napisał(a):
(2020-01-06, 04:50 PM)trackhawk04 napisał(a): Witam!
Jaki olej do silnika?
Jaki olej do skrzyni biegów?
Jaki olej do mostów?
Jaki olej do reduktora?

Jeep Cherokee 2.8 CRD 163KM, Salon Polska.
Reduktor NV231, Sześciobiegowa skrzynia manualna NSG370.
Z góry dziękuję!
A poczytać nieco to się nie chce?
Nie, widocznie jestem nierobem...
Jeżeli gdzieś w tym temacie wspomniane jest o Rock Oil'owskim zamienniku do rzadkiego NSG370 i Command-Trac’a to jestem w stanie zwrócić Panu pełen honor!
Bynajmniej ja - przeglądając strona po stronie nie trafiłem, albo przeoczyłem... 
Co do reszty - choć wiem co mogę zalać postanowiłem spytać - od tak, tak jakoś, bo mogę!
Odpowiedz
(2020-01-06, 04:50 PM)trackhawk04 napisał(a): Witam!
Jaki olej do silnika?
Jaki olej do skrzyni biegów?
Jaki olej do mostów?
Jaki olej do reduktora?

Jeep Cherokee 2.8 CRD 163KM, Salon Polska.
Reduktor NV231, Sześciobiegowa skrzynia manualna NSG370.
Z góry dziękuję!
Dzień dobry, nasze rekomendacje poniżej:

1) Silnik - https://rockoil.jpoils.pl/produkt/synthe...xtra-life/  (lub 4 Sport 5W30)
2) Skrzynia MT NSG 370 -  Będzie to produkt w klasie MTF (nie Gearaxle S) - https://rockoil.jpoils.pl/produkt/rock-oil-mtf-75w80/ 
3) Mosty (LS i bez LS - jeśli nas pamięci nie myli, w tym modelu LS było opcją jedynie w tylnym dyferencjale, więc tu prosimy zweryfikować Pana konkretny model) - https://rockoil.jpoils.pl/produkt/gearaxl-s-75w140-ls/https://rockoil.jpoils.pl/produkt/gearaxl-s-75w140/
4) Reduktor NV231 - https://rockoil.jpoils.pl/kategoria-prod...exron-iii/ 

Z pozdrowieniami.
Odpowiedz
Witam serdecznie Jeepniętych, fajnie po latach trafić do Jeepa i trafić na internecie na największe forum o jeepach należące do klubu z którym nie jedno piwo się u Wernera za dawnych czasów wypiło Smile))

Od niedawna posiadam JGC 3.0 CRD 2012 rok, 235 tys przebiegu.
Aso od początku do teraz lało olej 0w30. Na forum cały czas toczą się dyskusje na ten temat. 5W30 czy 5W40.
Możecie mi odpowiedzieć na to pytanie ? ?
W piątek chce robić cały serwis filtrowo olejowy, a do teraz nie wiem jakim olejem mojego JGC wk2 zalać.
Odpowiedz
(2020-01-20, 06:28 PM)pmusial64 napisał(a): Witam serdecznie Jeepniętych, fajnie po latach trafić do Jeepa i trafić na internecie na największe forum o jeepach należące do klubu z którym nie jedno piwo się u Wernera za dawnych czasów wypiło Smile))

Od niedawna posiadam JGC 3.0 CRD 2012 rok, 235 tys przebiegu.
Aso od początku do teraz lało olej 0w30. Na forum cały czas toczą się dyskusje na ten temat. 5W30 czy 5W40.
Możecie mi odpowiedzieć na to pytanie ? ?
W piątek chce robić cały serwis filtrowo olejowy, a do teraz nie wiem jakim olejem mojego JGC wk2 zalać.

Dzień dobrySmile,

generalnie producent definiuje, jakie lepkości dopuszcza do konstrukcji jednostki napędowej i tego trzeba się trzymać, w drugiej kolejności trzeba się oczywiście opierać na wymaganej klasie jakości.

Natomiast jeśli już chcemy, i mamy możliwość w ramach dopuszczeń producenta, grać klasą SAE, to tutaj warto pokazać różnicę na kilku wybranych parametrach:

1) Lepkość dynamiczna CCS - w skrócie, oleje klasy 0W30 będą miały niższy parametr CCS(cP) vs 5W30, a 5W30 niższy vs 5W40 - co znowu oparte jest m. in. na typie bazy ale i średniej wielkości wiązań węglowodorowych (czyli m. in. to definiuje klasę lepkości)
2) Lepkość w poszczególnych temperaturach, parametry te zawarte są w karcie produktu:
 a) dla 40 stopni - możemy przyjąć, że ten parametr pokazuje lepkość produktu, przy rozruchu jednostki napędowej (temp letnie)
 b) dla 100 stopni - ten parametr określa lepkość produktu i w przyjętej, roboczej temperaturze pracy jednostki napędowej

Reasumując (i pomijając różnice w klasach jakości (chemia) między poszczególnymi produktami, bo te np. mogą wpłynąć na parametr HTHS), przy produktach klasy SAE 0W30, będziemy mieli przesunięte parametry lepkości w "lewo", czyli łatwiejszy rozruch, szybszą penetrację układu smarującego (osobnym tematem jest, jak faktycznie duża jest ta różnica w czasie) vs produkt w klasie SAE 5W30.
Ale, to nie zmienia faktu, że oba produkty (0W30 i 5W30) sklasyfikowane są na bazie swoich parametrów lepkościowych dla SAE 30 - czyli z definicji, będą miały zdolność do wytworzenia tej samej ochrony dla jednostki napędowej w trakcie tarcia hydrodynamicznego - czyli m.in. w tej roboczej temperaturze pracy jednostki napędowej (różnice między nimi ze względu na bazę 0W i 5W będą oczywiście, ale drobne, i znowu widoczne po lepkości dla poszczególnych temp, w tym w temp. 100c - karta Karta produktu Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 produktu). 

Teraz, przechodząc dalej, czyli np. SAE 5W40, znowu, różnica w lepkości w poszczególnych temperaturach, przesunie nas w prawo (przepraszamy za uproszczenia, ale chcemy możliwie jak najprościej opisać sprawę), czyli w poszczególnych parametrach, przesuniemy się do góry w CCS, 40C, 100C, i to finalnie, da nam na końcu większą ilość warstw w filmie olejowym, między powierzchniami trącymi, w warunkach tarcia hydrodynamicznego.

Oczywiście, SAE 5W40 vs 5W30, będzie miało wspólne widełki (lepkości) dla swojego fundamentu, czyli SAE 5W, a 0W30 będzie zdefiniowane większą ilością polimerów vs 5W30 (a 5W40 vs 5W30). - Wynika to z faktu, że mamy inną charakterystykę baz 0W na poziomie molekularnym, wielkości wiązań węglowodorowych, ale też inną charakterystykę środka smarnego, wynikającą z parametru letniego produktu, który znowu jest wypadkową charakterystyki zastosowanych baz i m.in polimerów.
O polimerach - krótkoSmile: Polimery owszem, mają tendencję do ścinania, ale to jest znowu odrębny temat, z wieloma niuansami, i wieloma różnymi typami polimerów, o różnej cenie i jakości.

Reasumując, w ramach gwarancji, trzymajmy się wskazanej przez producenta lepkości SAE i klasie jakości, oczywiście możemy grać parametrem SAE, o ile konstrukcja dopuszcza takie wariacje, i wtedy dobieramy parametr do sposobu użytkowania i warunków zewnętrznych (odrębną sprawą są jeszcze modyfikacje jednostki napędowej, gdzie wychodzimy poza warunki producenta).
Przy czym (kolejny niuans), parametry przecizużyciowe, i wszelkie dodatki chemiczne, są cały czas rozwijane (technologia idzie do przodu), więc nie możemy też jasno stwierdzić, że zużycie jednostki napędowej 5W30 vs 5W40 (np. w klasie jakości ACEA C3) będzie większe w użytkowaniu "Daily". - Oczywiście, nie mówimy o wyczynie, offroadzie, czy też dużych obciążeniach, np. na trasie.
Odpowiedz
Jak to się ma do tego, że pierwotnie dla CRD 3.0 Mercedes rekomendował 5W30 po czym dla tej samej jednostki po paru latach zmienia rekomendację na 5W40?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odpowiedz
(2020-01-24, 05:09 PM)zooq napisał(a): Jak to się ma do tego, że pierwotnie dla CRD 3.0 Mercedes rekomendował 5W30 po czym dla tej samej jednostki po paru latach zmienia rekomendację na 5W40?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzień dobry, czy ma Pan może rekomendacje OEM np. w PDF, które do tego się odnoszą?
Odpowiedz
(2017-11-21, 12:00 PM)Rock Oil Polska napisał(a): W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Jeepa. Abyśmy mogli szybko i sprawnie dobierać dla was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

Marka Very Happy : Jeep

Model: Grand Cherokee - Limited 4x4

Rok produkcji: 2016

Pojemność silnika: 3,6

Moc silnika: 286 KM

Kod silnika (jeżeli znamy):

Rodzaj przekładni: przód 195 mm / tył 195 mm wg specyfikacji po VIN

Witam
Jaki olej do przekładni zastosować? nie mam wiedzy czy przekładnia jest z ELSD. Po VIN nic nie wychodzi a auto jest niedostępne aby móc organoleptycznie zbadać przekładnię.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości